EMAG

ONG, dupa 24 de decese inregistrate in accidente rutiere: Exista o solutie simpla si ieftina de a separa sensurile si a evita astfel de carnagii / De ce nu este generalizata solutia? Un posibil raspuns: scade viteza bizonilor (si a celor cu girofar)

publicat 2021-07-28 10:01:22 (Money.ro)

"Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost inregistrate in ciocnirea frontala de pe DN2. Asa cum API a atras atentia in repetate randuri, pe DN2 si alte drumuri de 13m latime, exista o solutie simpla si ieftina de a separa sensurile si a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata partial pe cei 10 km dintre Sinesti si Movilita, cu rezultate excelente: zero decese in mai bine de doi ani. De ce nu este generalizata aceasta solutie pe DN2?! Un posibil raspuns: scade viteza bizonilor (si a celor cu girofar), desi viteza medie in ansamblu creste", au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentantii Asociatiei Pro Infrastrctura. Acestia cer CNAIR "sa spuna cu nume si prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizarii sistemului 2 plus 1 alternativ pe DN2 si DN28". "Cerem doamnei director Mariana Ionita sa ne spuna care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranta celor multi? Intrarea voluntara sau involuntara pe contrasens este o cauza principala a accidentelor grave din afara localitatilor. Cerem imperativ, pentru a suta oara, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet usor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m latime", a mai transmis asociatia. Reprezentantii acesteia cer, de asemenea, o analiza serioasa a retelei DN in vederea identificarii zonelor unde se pot separa sensurile fara costuri majore, cu segmente pentru depasire fara a intra pe contrasens. "Daca vrem ca Romania sa nu mai fie ultima din Europa la siguranta rutiera, trebuie sa ajustam infrastructura EXISTENTA. Autostrazile nu vor putea inlocui toate drumurile nationale. Nu in ultimul rand avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate ca ati observat ca aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folositi centura de siguranta si cereti si celorlalti calatori sa-si puna centura", mai arata asociatia. In weekend-ul trecut, 24 de personae si-au pierdut viata in accidente rutiere, iar Romania este pe primul loc in Europa la numarul de decese prin accidente rutiere.    

Alte stiri de la Money.ro:

NewTech Academy si Banca Transilvania – parteneriat strategic ce ofera cursantilor acces la un plan financiar modern si avantajos pentru plata cursurilor 18 rate fara dobanda
Restrictiile in Capitala intra in vigoare de la miezul noptii. Certificatul verde va fi obligatoriu
Certificatul verde ramane valabil si pentru cei care nu fac doza a treia de vaccin
POLIȚIA ROMANA DESFAȘOARA UN AMPLU PROGRAM DE EDUCAȚIE ȘI PREVENȚIE RUTIERA
PSD incearca sa anuleze Congresul PNL. A sesizat Politia, Jandarmeria, Prefectura, Politia Locala
Dacia opreste productia in fabrica de la Mioveni timp de doua zile, din cauza crizei de semiconductori
Activisti ecologisti din cadrul Insulate Britain blocheaza accesul in portul britanic Dover si cer izolarea locuintelor, in lupta impotriva modificarilor climatice
Datanet Systems cumpara 51% din compania clujeana Red Dot si vrea sa isi dezvolte operatiunile din Transilvania
Touroperatorul "Paradis Vacante de Vis" a inregistrat in acest an vanzari mai mari cu 53% fata de anul 2020 si a avut peste 150.000 de turisti pe litoral. Numarul celor care au mers in Mamaia a scazut din cauza darii in folosinta tarzii a plajelor largite
TOP 5 cei mai inalti oameni din lume la ora actuala
Ce sporturi favorizeaza cresterea in inaltime a copiilor
Rares Bogdan: “O spun cu o lacrima in ochi. Documentele despre arestarea lui Citu in SUA au plecat din PNL”
Sondaj comandat de PSD si marca Pieleanu: Ciolacu, pe primul loc la responsabilitatea liderilor
Cum sunt facute,de fapt, fructele confiate
Pana la ce varsta mai pot creste in inaltime fetele

Cumparaturi online - Emag.ro




© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.