EMAG

Autoritatea din Comunicatii a lansat un nou serviciu electronic "My ANCOM", prin care autoritatea va realiza comunicarea documentelor, inclusiv a solicitarilor de informatii si a deciziilor

publicat 2024-03-25 13:00:12 (Money.ro)

Autoritatea din Comunicatii a lansat un nou serviciu electronic My ANCOM, prin care autoritatea va realiza comunicarea documentelor, inclusiv a solicitarilor de informatii si a deciziilor "Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii lanseaza astazi in consultare publica proiectul de decizie privind comunicarea documentelor prin intermediul serviciului electronic "My ANCOM". Noul serviciu dezvoltat de ANCOM pune la dispozitia furnizorilor din domeniul comunicatiilor electronice, furnizorilor de servicii postale, precum si altor categorii de persoane un nou cadru de comunicare, prin mijloace electronice, cu autoritatea. ANCOM continua astfel procesul de transformare digitala a activitatii sale in relatia cu toate partile interesate", anunta ANCOM.Proiectul de decizie stabileste categoriile de persoane care vor putea sa utilizeze serviciul si, totodata, conditiile si regulile pe baza carora se va realiza comunicarea prin intermediul "My ANCOM". Stabilirea acestor categorii a avut in vedere dispozitiile legale actuale, precum si relatiile functionale ale autoritatii cu entitati din domeniul public si privat, fara a fi exclus ca pe viitor, in functie de evolutiile domeniului si de necesitatile de comunicare identificate de autoritate, sa fie completate respectivele categorii."My ANCOM" reprezinta un spatiu virtual privat, care gestioneaza documentele si istoricul acestora pentru fiecare utilizator pentru efectuarea comunicarii electronice cu autoritatea.Prin intermediul "My ANCOM", autoritatea va realiza comunicarea oricaror documente, inclusiv a solicitarilor de informatii, deciziilor, altor acte administrative, proceselor-verbale de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, actelor de executare silita, raspunsurilor la diverse cereri ori petitii, informarilor, in original sau in copie conforma cu originalul.Functionalitatile serviciului "My ANCOM" vor permite cel putin: inregistrarea datei si a orei de incarcare a fiecarui document destinat comunicarii, pastrarea fiecarui document incarcat destinat comunicarii pentru o perioada de 3 ani, informarea destinatarului prin intermediul unui mesaj la o adresa de posta electronica indicata de acesta cu privire la incarcarea de catre ANCOM a unui document. De asemenea, dupa incarcarea unui document destinat comunicarii, nu este posibila inlocuirea sau alterarea continutului acestuia ori a datei si orei de incarcare inregistrate.Conform dispozitiilor in vigoare, implementarea serviciului "My ANCOM" nu limiteaza autoritatea in a utiliza si alte mijloace de comunicare in relatia cu beneficiarii.Prin efectul Legii nr. 198/2022, beneficiarii din oficiu ai serviciului "My ANCOM" sunt furnizorii de retele publice de comunicatii electronice, furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului si furnizorii de servicii postale carora ANCOM le va crea conturi de acces la acest serviciu, fara a fi nevoiti sa transmita o cerere in acest sens.Pe langa beneficiarii din oficiu, proiectul propune acordarea, la cerere, a calitatii de beneficiar al serviciului "My ANCOM" pentru urmatoarele categorii:autoritatile administratiei publice centrale sau locale; operatorii de retea, conform definitiei din art. 2 lit. b) din Legea nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice; furnizorii de servicii de gazduire electronica cu resurse IP care au urmat procedura de informare prevazuta de Decizia ANCOM nr. 423/2023 privind obligatiile ce le revin anumitor furnizori de servicii de gazduire electronica cu resurse IP; persoanele prevazute la art. 6 din Decizia ANCOM nr. 70/2023 privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea retelelor si a serviciilor de comunicatii electronice. Spre exemplu, din aceasta categorie fac parte persoanele care intentioneaza sa furnizeze exclusiv pentru nevoi proprii retele sau servicii de comunicatii electronice, persoanele care intentioneaza sa furnizeze servicii de comunicatii interpersonale care nu se bazeaza pe numere, autoritatile publice locale care furnizeaza in nume propriu, cu titlu gratuit, retele sau servicii de comunicatii electronice in spatiile publice aflate pe teritoriul administrativ al respectivelor unitati administrativ-teritoriale.    In cuprinsul proiectului de decizie sunt detaliate conditiile privind accesul din oficiu la "My ANCOM" a beneficiarilor, accesul pentru categoriile de persoane care solicita acces in baza unei cereri, modalitatile de renuntare la serviciul "My ANCOM", precum si consecintele renuntarii in functie de categoria de beneficiar din care face parte cel care renunta la utilizarea serviciului.De asemenea, proiectul stabileste conditiile si regulile de comunicare a documentelor de catre ANCOM prin intermediul serviciului "My ANCOM", respectiv cele de comunicare de documente, cereri, date sau informatii din partea beneficiarilor catre ANCOM.Serviciul "My ANCOM" va fi functional la data intrarii in vigoare a deciziei, moment in care se vor demara si procedurile de comunicare a credentialelor de acces catre beneficiarii carora ANCOM le va crea din oficiu conturi de acces. Tot de la aceasta data, partile interesate vor putea transmite catre autoritate cereri de creare a conturilor la serviciul "My ANCOM". Comunicarea de documente prin intermediul serviciului va incepe in termen de 2 luni de la data intrarii in vigoare a deciziei.Proiectul de decizie privind  comunicarea documentelor prin intermediul serviciului "My ANCOM" poate fi consultat pe site-ul ANCOM, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 24.04.2024. Articolul Autoritatea din Comunicatii a lansat un nou serviciu electronic "My ANCOM", prin care autoritatea va realiza comunicarea documentelor, inclusiv a solicitarilor de informatii si a deciziilor apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Schimbare esentiala pe piata muncii. Categoriile de activitati care nu necesita contract
Veste buna pentru turismul romanesc: Autostrada care va scurta timpul pe care ii facem pana la mare
Firma de aparare Saab imbunatateste previziunile de vanzari dupa cresterea profitului in primul trimestru
Un oras celebru si istoric a introdus taxa de intrare. Cine poate scapa de plata
Ce spune Traian Basescu despre alegerea lui Cirstoiu drept candidat al aliantei PSD-PNL: "Nu l-am vazut pe Iohannis, voi l-ati vazut?"
Studiu: 6 din 10 romani vor cheltui pana in 600 de lei pentru masa de Paste. Pe ce se duc banii
Judetul din Romania care a dat lovitura! Are o reputatie turistica uriasa. VIDEO
Crestere de 17% a vanzarilor Hermes in primul trimestru, sustinute de cererea din China
Guvernul a ramas fara bani pentru salariile a trei categorii esentiale de romani
Guvernul Ungariei da in judecata lantul austriac de supermarketuri Spar, pentru defaimare, intr-un conflict legat de o taxa speciala
Bursele europene au inchis vineri in crestere, revenind la o evolutie pozitiva dupa scaderea din sesiunea precedenta
Angajatorii europeni ofera peste 200 de locuri de munca pentru romani. Lista posturilor disponibile
Un tren care circula pe ruta Pitesti-Bucuresti Nord a ajuns la destinatie cu o intarziere de 310 minute. Explicatia CFR
Tren CFR, ajuns la destinatie cu o intarziere enorma. Ce s-a intamplat pe traseu
QPR - Leeds 4-0, in AntenaPLa. Meci de cosmar pentru Leeds, in Championship! Cum arata lupta pentru promovarea in Premier League



© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.