EMAG

RAPORT: Numarul total de masini electrice vandute anual in intreaga lume va creste de la 2,5 milioane in 2020 la 11,2 milioane in 2025

publicat 2020-11-26 14:00:13 (Money.ro)

RAPORT: Numarul total de masini electrice vandute anual in intreaga lume va creste de la 2,5 milioane in 2020 la 11,2 milioane in 2025 "Vanzarile de masini electrice vor creste anual cu aproape 30% in urmatorii zece ani, astfel incat, la finalul deceniului, una din trei masini nou vandute la nivel global va fi electrica", reiese din raportul Deloitte "Electric Vehicles. Setting a course for 2030". Astfel, numarul total de masini electrice vandute anual in intreaga lume va creste de la 2,5 milioane in 2020, la 11,2 milioane in 2025 si la 31,1 milioane in 2030. Raportul previzioneaza ca, pe masura ce economiile lumii isi vor reveni in urma crizei generate de pandemia de COVID-19, vanzarile de masini cu motor pe combustie interna isi vor relua cresterea si vor ajunge la 81,7 milioane in 2025 la nivel global, insa vor inregistra un declin in anii care vor urma. Expertii Deloitte au identificat un factor cheie in stimularea cresterii cererii de masini electrice in urmatorii zece ani, respectiv schimbarea atitudinii consumatorilor, odata cu disiparea barierelor care au limitat, pana acum, accesul la astfel de masini. Preturile se apropie tot mai mult de cele ale masinilor pe motorina sau benzina, iar gama de modele puse in vanzare se diversifica. Totusi, se mentine preocuparea cumparatorilor cu privire la autonomia unei astfel de masini (distanta care poate fi parcursa cu o singura incarcare) si la lipsa infrastructurii de alimentare. "Masurile pe care guvernele le adopta pentru revenirea economica post-pandemie ar putea influenta atitudinea consumatorilor cu privire la masinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economica, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru imbunatatirea infrastructurii de incarcare a masinilor electrice si a anuntat masuri prin care toate statiile de alimentare sunt obligate sa se doteze si cu un punct de incarcare pentru astfel de autovehicule. Romania se poate inspira din acest exemplu, dar si din cele legate de facilitatile oferite de alte state la achizitia unei masini electrice, atat pentru persoane fizice, cat si pentru companii", a declarat Ciprian Gavriliu, partener servicii fiscale, Deloitte Romania. Conform raportului, guvernele din numeroase tari au oferit, de-a lungul timpului, stimulente financiare pentru cumpararea de masini electrice, de la subventii directe oferite persoanelor fizice, la reducerea taxelor si cresterea sau mentinerea taxelor pentru masinile cu motor pe combustie interna. Mai mult, masurile adoptate in contextul COVID-19 pentru sprijinirea pietei auto au favorizat, pe anumite piete, masinile electrice. De exemplu, in Germania, guvernul a diminuat temporar TVA de la 19% la 16% pentru vehiculele cu emisii reduse si a dublat subventiile existente, la aproape 7.000 de dolari, pentru autovehiculele electrice care costa sub 45.000 de dolari. In Franta, consumatorii care cumpara astfel de masini cu preturi de maximum 50.000 de dolari primesc un stimulent de aproape 8.000 de dolari, in crestere de la aproximativ 7.000 de dolari, anterior crizei. Totodata, autoritatile franceze au dublat prima de casare pentru masinile vechi. In acelasi timp, in China, subventiile pentru masini electrice si politicile de reducere a impozitelor, care urmau sa expire in 2020, au fost extinse pana in 2022. Pe de alta parte, raportul arata ca in SUA piata a evoluat dezamagitor in ultima perioada, in contextul in care benzina si motorina au preturi mici, iar gama de modele disponibile de masini electrice este redusa (modelul Tesla 3 reprezinta aproape jumatate din vanzarile din aceasta nisa). Nici in restul lumii vanzarile de astfel de autovehicule nu sunt relevante, motivele fiind diverse: lipsa implicarii din partea guvernelor in sustinerea pietei, infrastructura de incarcare insuficienta sau inadecvata, indisponibilitatea vehiculelor electrice si diferentele culturale in ceea ce priveste modelele de mobilitate.  Spre exemplu, in Japonia, care este un jucator important pe piata auto globala, vanzarile de masini noi sunt dominate de producatorii locali, care inca nu au dezvoltat modele electrice similare celor clasice, asa cum au facut competitorii lor din Europa sau China. Deloitte furnizeaza la nivel global servicii de audit, consultanta, servicii juridice, consultanta financiara si managementul riscului, servicii de consultanta fiscala si alte servicii adiacente catre clienti din sectorul public si privat provenind din industrii variate.

Alte stiri de la Money.ro:

Stampila a fost eliminata din semnaturile oficiale, la nivelul Ministerului Dezvoltarii
RELAXAREA i-a scutit de procese! "Dar suntem foarte ingrijorati"
Scandal monstru dupa despartirea dintre Gheorghe Turda si Voicu Nicoleta: "Nu ti-e rusine obrazului?"
Serbia vrea sa finalizeze constructia unei conducte de gaze spre Bulgaria pana in 2023
Cheful de la MANUC i-a fost fatal! BODE a cerut inlocuirea lui GAVRIȘ
Medaliatii europeni trag tare cate 6 ore pe zi in cantonament la munte!
Coface: Jumatate din companiile din sectorul de comert cu amanuntul in magazine nespecializate sunt expuse unui risc ridicat de insolventa. Afacerile din sector au crescut cu 10% in 2019, la 79,4 miliarde lei
Șeful de la Babes ne da vesti incurajatoare: "Ceva se intampla in bine"
ANA BIRCHALL a inceput razboiul cu DAN VOICULESCU: "Eu am semnat! Tu semnezi si distribui?"
Hotelul Triumf de pe Kiseleff e praf! Clotilde Armand cere demisii
AUR vrea sa oblige Guvernul sa construiasca o autostrada
INCREDIBIL! ȚIRIAC a uitat ca are doi bolizi de milioane de euro la Munchen! "Ce facem cu ele?"
L-a achitat pe MAZARE! Acum este cercetat!
Volkswagen ar putea cere despagubiri de la furnizorii de componente, din cauza deficitului de cipuri
Germania cere Taiwanului sa convinga producatorii de cipuri sa contribuie la reducerea deficitului de semiconductori din sectorul auto

Cumparaturi online - Emag.ro




© Copyright 2000-2020 iStorm. Toate drepturile rezervate.