EMAG

Asociatia Constructorilor Navali: Transportul naval nu a fost cuprins in PNRR / Industria constructiilor de nave a fost puternic afectata de pandemia COVID-19 / Criza va duce la disponibilizari

publicat 2021-06-14 16:16:26 (Money.ro)

ANCONAV a transmis luni, o scrisoare deschisa catre premierul Florin Citu si ministrii Claudiu Nasui, Catalin Drula, Cristian Ghinea.    ANCONAV afirma ca a inaintat mai multe propuneri catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, pentru a fi incluse in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) elaborat de Ministerul Fondurilor Europene.   Una din propuneri se refera la promovarea unor facilitati ce vizeaza transportul maritimo-fluvial si implementarea unor tehnologii moderne, fapt ce va determina obtinerea unui transport cu impact negativ minim asupra mediului.   "Aceste facilitati cu caracter temporar pot duce la stimularea comenzilor de nave noi sau retehnologizarea navelor existente, cu conditia ca solutiile tehnice sa promoveze principiile Green Deal si Blue Growth ale Uniunii Europene", mentioneaza sursa citata.    O alta propunere se refera la implementarea unei scheme de reinnoire a navelor aflate sub pavilion romanesc.   "Acest sistem ar fi menit sa promoveze decarbonizarea si digitalizarea sectorului maritim, in conformitate cu acordul european si agenda de digitalizare. Acesta incurajeaza inovarea, cresterea industriala regionala si ocuparea fortei de munca, pe intregul lant valoric maritim. De asemenea, ar contribui la pastrarea suveranitatii tehnologice maritime strategice a UE si implicit a Romaniei, precum si a capacitatilor de productie maritima", a precizat  ANCONAV.    Asociatia Constructorilor Navali a mai propus dezvoltarea unei strategii de transport a Romaniei prin infiintarea unei companii nationale de transport maritim.    "Prin intermediul unui astfel de demers, Romania poate dezvolta o strategie sustenabila de securitate a transportului naval ce va putea aduce beneficii tuturor sectoarelor economice direct implicate (activitate portuara, santiere navale, furnizori de servicii din domeniul transporturilor) dar si economiei regionale, prin asigurarea furnizarii/livrarii de materii prime si produse. In acest sens, o dovada elocventa a reusitei unei initiative de acest gen, o reprezinta modelul anilor '70, cand infiintarea unei companii nationale de transport a stat la baza dezvoltarii sectorului naval in Romania", a mentionat sursa citata.    O alta propunere vizeaza implementarea unor programe suport pentru forta de munca din domeniul naval ce vizeaza dezvoltarea abilitatilor digitale si atragerea de noi resurse umane in acest domeniu strategic.   "Cu toate acestea, in ciuda importantei acestui sector de activitate - transportul naval, am constatat cu dezamagire ca acesta nu a fost cuprins in niciunul din capitolele de investitii din Programul National de Redresare si Rezilienta, desi includerea in acest program ar fi reprezentat pentru tara noastra o oportunitate menita a crea, prin intermediul acestei industrii, poli de sustenabilitate viabila ai economiei romanesti", a transmis Asociatia Constructorilor Navali.    ANCONAV mentioneaza ca industria constructiilor de nave a fost puternic afectata de pandemia COVID-19 cu efecte negative majore asupra santierelor si furnizorilor acestora, care sunt dependenti de economia mondiala.    "Reducerea considerabila a comertului international, lipsa mobilitatii fortei de munca, neincrederea investitorilor si incertitudinea economica, toate acestea au avut drept consecinta stoparea contractarilor de noi proiecte. In anul 2020, comenzile pentru nave din Europa au scazut cu 62% in tonaj si 77% in valoare, comparativ cu 2019, cu impact negativ asupra intregului lant de aprovizionare. Scaderea numarului de comenzi de nave noi s-a resimtit la nivelul industriei navale romanesti si estimam ca aceasta criza se va adanci si mai mult in anul curent. Acest fapt va avea o serie de consecinte negative concrete, dupa cum urmeaza: disponibilizari din marile santiere, mai putine taxe si impozite colectate la bugetul de stat si, poate cea mai grava pe termen lung, pierderea capacitatii de productie la Marea Neagra", se mai arata in scrisoarea deschisa.    ANCONAV mentioneaza ca aceste aspecte nefavorabile sunt vizibile, inca de la inceputul crizei, si in cadrul santierelor navale romanesti.    "Constructiile navale se caracterizeaza prin termene de executie foarte lungi, in medie 2-3 ani din momentul contractarii pana la livrarea unui proiect, iar pe toata aceasta perioada, depind puternic de buna functionare a lantului de aprovizionare, optimizarea acestuia asigurand respectarea termenelor contractuale pe tot parcursul procesului de productie", a explicat Asociatia Constructorilor Navali.    Aceasta solicita luarea de masuri pentru salvarea locurilor de munca din aceste santiere.    "Este greu de intuit daca 2021 va aduce modificari majore, dar deja resimtim o accentuare puternica a efectelor negative ale pandemiei. Astfel, solicitam luarea de masuri concrete de sustinere, pentru a putea salva locurile de munca din aceste santiere, pentru a asigura capacitatea strategica de productie de nave de la Marea Neagra si, nu in ultimul rand, pentru a transforma Romania intr-un pol de competitivitate in industria navala europeana, prin: o abordare sectoriala care sa sustina si sa dezvolte industria navala - solutii viabile si predictibile care sa creeze oportunitati de investitii; actiuni concrete pentru a stimula cererea interna - mai multe comenzi din piata interna", se mai arata in document.   Asociatia Constructorilor Navali din Romania, ANCONAV, reprezinta, incepand cu 1995, anul infiintarii, interesele santierelor navale si ale producatorilor, distribuitorilor de echipamente si materii prime din Romania, atat pe plan national, cat si international.   La nivel national, santierele navale au un impact major asupra economiei, industria constructiilor de nave asigurand locuri de munca pentru aproximativ 20.000 de angajati, iar cifra de afaceri realizata de santierele navale reprezinta 1% din Produsul Intern Brut.   Datorita celor noua santiere navale care functioneaza in Romania, tara noastra se situeaza printre primele 5 tari europene producatoare de nave, avand de asemenea, un numar semnificativ de personal implicat in aceasta industrie.

Alte stiri de la Money.ro:

GHEORGHIȚA a anuntat cand ar putea incepe vaccinarea cu a treia doza
ANA MARIA POPESCU, declaratii dure la adresa ministrului NOVAK: “Credeam ca ma asteptati cu cecul ala de 5 milioane”
Comandament pentru Situatii de Urgenta la Transporturi, din cauza caniculei / S-ar putea introduce restrictii de circulatie / Drula, catre subordonati: Sa luati orice masura in beneficiul pasagerilor si pentru a evita daune la infrastructura de transport
Ora alba de noaptea trecuta
10 clienti BT Mic, parte din programul de accelerare Start Online, se reinventeaza si isi lanseaza azi afacerea online                                                                       
Baiatul Andreei Esca a implinit 18 ani! "O sa fii un barbat misto, atat de misto incat sa nu-ti zica iubitele nimic de mama"
Turcan, despre situatia de la Damen, unde 228 de posturi vor fi restructurate: Am sprijinit si in alte zone ale tarii unde au aparut probleme generate de un parcurs economic pe care anumiti angajatori l-au avut
ALERTA! Rosia Montana intra in patrimoniul UNESCO
CNSU a decis alocarea unor bunuri de stricta necesitate pentru localitatile din judetul Alba si Valcea afectate de inundatii – DOCUMENT
L.A., formatia fenomen a anilor 2000 s-a reunit. Pe vremuri castigau bani pentru o garsoniera pe seara
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunta ca s-au facut lucrari de intretinere pe 744 kilometri din reteaua de autostrazi si drumuri nationale
Florin Citu: Investitiile publice au crescut cu 32,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2020 / In primul trimestru din 2021, avem o crestere economica bazata doar pe investitii, nu pe consum
Oana Zavoranu da de pamant cu afacerea Adelinei Pestritu: "Vinde Rolex-uri fake obosite din Turcia"
A fugit de matematica si a ajuns vicecampion la sprint!
Vine valul 4 si Romania continua cu relaxarile: stadioane pline, concerte cu 75.000 de spectatori, nunti cu 400 de invitati

Cumparaturi online - Emag.ro




© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.