EMAG

Unul din doi romani cumpara online. Sunt miliarde de euro in joc

publicat 2024-01-31 06:30:10 (Money.ro)

Unul din doi romani cumpara online. Sunt miliarde de euro in joc "Alimentata de accesul la digitalizare si de cresterea veniturilor populatiei tinere si nativilor digitali, piata de eCommerce din Romania isi va mentine trendul ascendent de crestere si in 2024, dar se confrunta cu provocari continue, determinate de contextul socio-economic local si regional", arata Raportul eCommerce Insights 2024 realizat de MerchantPro, platforma locala de solutii Saas pentru e-Commerce.Analiza la zi pe magazinele locale arata o crestere medie de doar 3% a vanzarilor in 2023. Articolele pentru copii- cel mai dinamic segment de piata in 2023.Analiza realizata de MerchantPro, pe datele inregistrate de magazine online active atat in 2023, cat si in 2022, arata o crestere a vanzarilor cu doar 3% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Din punct de vedere al numarului comenzilor plasate de clienti in acest an, cresterea ramane moderata (+5.5%).Datele analizate de MerchantPro indica drept cel mai dinamic segment de piata Articole pentru copii, unde numarul comenzilor plasate a crescut cu peste 20%. Pentru prima data in ultimii 3 ani, segmentul Fashion inregistreaza contractie, cu o scadere de -10% ca numar de tranzactii."Inca din pandemie, noi analizam periodic dinamica sectorului de eCommerce din Romania. Piata a cunoscut in acesti ultimi ani o crestere exponentiala, ajungand la varsta maturitatii intr-un ritm accelerat. Jucatorii din eCommerce din Romania au demonstrat rezilienta, adaptabilitate si inovatie remarcabila. Pe langa analiza la zi pe datele inregistrate pe magazinele active in platforma noastra, analiza realizata in acest raport este o radiografie a pietei de comert online din Romania, care coroboreaza date dintr-o multitudine de surse relevante si pune accent pe tendintele emergente. Automatizarile, cresterea comertului mobil si a platilor digitale, AI si solutii de personalizare, tendintele din marketing si viitorul pietei romanesti sunt descrise si analizate inclusiv prin ochii liderilor din industrie", precizeaza Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.Pe fondul inflatiei si reducerii puterii de cumparare, valoarea medie a comenzii inregistrate de magazinele din platforma MerchantPro s-a situat in 2023 in jurul valorii de 54 de euro, cu 2,5% mai mica fata de 2022, cand nivelul inregistrat a fost 55,5 euro."Daca ne uitam la bugetul alocat achizitiilor online, acesta a crescut constant, in 2023 dublandu-si practic valoarea fata de 2018. La nivelul pietei, vorbim de aproximativ 584 euro cheltuieli medii/cumparator in 2023. Totusi, inflatia crescuta a afectat si puterea de cumparare, determinand o schimbare a comportamentului de achizitie. Acest lucru a dus la o cerere mai mare pentru produse la preturi accesibile, promotii si optiuni de plata flexibile, cum ar fi platile in rate. Buy Now Pay Later incepe sa castige teren serios in Romania ca o optiune emergenta de plata", adauga Arthur Radulescu.Desi in trimestrul 1 al 2023 cresterea numarului de tranzactii a fost de +27%, in trimestrul al doilea ritmul a incetinit la 5,8%, urmat de doua trimestre consecutive cu scaderi fata de perioadele echivalente din 2022. Trimestrul 3 a inregistrat o scadere de -1%, iar in trimestrul 4, care era traditional cel mai bun trimestru din an, scaderea numarului de comenzi a fost de -3.8%. Zilele cu reduceri si oferte speciale din saptamana Black Friday au inregistrat o crestere de +10%, insa dinamica din perioada reducerilor nu a putut sustine o crestere la nivel de trimestru.Piata de eCommerce din Romania continua sa creasca, alimentata de accesul la digitalizare si de cresterea veniturilor populatiei tinere si nativilor digitali, numarul romanilor care au facut achizitii online, ajungand in 2023 la 10,2 milioane. Daca pandemia Covid-19 a accelerat tranzitia catre comertul online si cresterea exponentiala a vanzarilor online din Romania, conflictul din Ucraina a adus provocari logistice si de aprovizionare pentru comert, dar si debutul unui comportament mai prudent de achizitii al consumatorilor.Potrivit Statista, 14% reprezinta ponderea comertului online in valoarea totala a comertului din Romania, iar valoarea estimata a pietei locala eCommerce este estimata sa ajunga la 7,3 miliarde euro in 2024.Pretul ramane cel mai important criteriu in alegerea unui comerciant online (45%), urmat de oferte speciale (36%), politica de livrare (34%) si checkout facil (29%).Distributia pe varsta a cumparatorilor sugereaza ca generatia Millennials si Generatia X sunt cele mai active in cumparaturile online, in timp ce Generatia Z si Baby Boomers sunt mai reticenti sau au o prezenta mai scazuta in comertul electronic.Potrivit analizei realizate de MerchantPro, grupa de varsta 35-44 de ani detine cea mai mare pondere in utilizarea e-commerce, cu aproape un sfert din total. Urmatorul grup, cel de 25-34 de ani, prezinta o proportie apropiata, de 23,82%. Grupa de 45-54 de ani nu este departe, contribuind cu 23,52%.  Pe de alta parte, tinerii adulti cu varste intre 18-24 de ani si persoanele intre 55-64 de ani sunt mai putin activi in e-commerce, reprezentand cumulat sub 28%. "Piata locala de eCommerce a ajuns la varsta maturitatii. Cresterile de la an la an sunt moderate, iar concurenta creste permanent, in special de la concurenti internationali puternici, in special branduri din UE sau, recent, jucatorii din zona non-UE precum Shein sau Temu, a caror ascensiune este accelerata la nivel global. In acest context, comerciantii trebuie sa mizeze pe o abordare agila, pe tehnologii noi precum automatizari, AI, solutii de personalizare si sa isi extinda operatiunile atat pe orizontala, cat si cu verticale noi. Concomitent, optimizarea operatiunilor interne trebuie sa ramana un focus pentru a sustine o dezvoltare strategica pe termen lung", releva raportul."Marii castigatori in retailul online anul acesta vor fi cei care vor avea curajul sa investeasca in automatizari si in inovatii care sa le creasca performanta si sa le optimizeze atat platforma, cat si fluxurile interne. Daca anul trecut comerciantii au analizat, acum e momentul sa actioneze. Este anul in care trebuie sa automatizeze si sa integreze solutii care sa le sustina dinamica. Cei care nu se vor misca suficient de agil anul acesta cred ca vor pierde teren important si avea in cel mai bun caz cresteri modeste", considera Arthur Radulescu, CEO si fondator MerchantPro.Nevoia de agilitate si adaptabilitate rapida a generat si un interes crescut pentru solutiile SaaS de eCommerce, in detrimentul solutiilor open-source, care au scazut in popularitate cu 25%."Investitiile de aproape 1 milion de euro realizate in ultimii doi ani in platforma MerchantPro au avut ca scop solutionarea problemelor comune intampinate de comercianti, cum ar fi lipsa de autonomie si flexibilitate a solutiilor tehnice. Noile suite de functionalitati pe care le-am lansat pentru front end si back end au fost concepute pentru a oferi mai multa independenta antreprenorilor si specialistilor, incluzand o serie de integrari rapide pentru solutii de automatizare, personalizare si optimizare a operatiunilor. Aceste aspecte sunt esentiale pentru diferentierea intre profit si rezilienta sau esec. Comerciantii care utilizeaza platforma noastra apreciaza aceste caracteristici, lucru demonstrat de adoptarea crescuta a acestor functionalitati", adauga Arthur Radulescu.MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adreseaza antreprenorilor din eCommerce din Romania si Europa, prin functionalitati de eCommerce, servicii de suport si solutii personalizate, adaptate necesitatilor specific de dezvoltare. Platforma MerchantPro este folosita la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizand functionalitatile in cei peste 15 ani de prezenta pe piata. In ultimii doi ani, MerchantPro si-a consolidat prezenta pe piata interna si internationala, cu aproape 2.000 de magazine active in Romania, si un numar in crestere continua pe piata din Vestul, respectiv sud-estul Europei.  Articolul Unul din doi romani cumpara online. Sunt miliarde de euro in joc apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

FCSB a invins Farul cu 2-1 si a castigat titlul dupa o pauza de 9 ani
Cat de mare va fi "taxa pe lux" si cine sunt romanii care vor trebui sa o achite
Jucatorii de la FCSB au intrerupt conferinta lui Charalambous si au declansat nebunia: "Campionii, campionii!"
Topul si costul destinatiilor turistice de Paste. Fata de anul trecut, preturile au crescut
Guvernul ofera tichete de munca in loc de bani unei anumite categorii de angajati
Vor fi foarte multe locuri de munca! Americanii redeschid o mina de exploatare a magneziului
Unii dintre romani vor plati taxe mai mari, din 2024. Se schimba modul de calcul al acestora
Ultimele pregatiri pentru vacanta. Tarife pentru trei nopti de cazare in Vama Veche, de 1 Mai
Premierul Ciolacu, explicatie "bizara" pentru inflatia mare din Romania: "Ceva nu functioneaza"
Corina Cretu: Acum opt ani, in calitate de Comisar european pentru Politica Regionala, am aprobat prima etapa a unui proiect major in valoare de aproximativ 52 de milioane de euro, pentru construirea soselei de centura a municipiului Suceava
Sebastian Burduja il provoaca pe Nicusor Dan la o dezbatere: "Vreau sa sa vad daca are curajul sa se lupte cu mine"
O firma italiana construieste in Romania cea mai mare fabrica a sa din lume. Vor fi sute de locuri de munca
Ministerul Sanatatii a extins lista de medicamente compensate si gratuite
Cristian Macelaru, ales directorul unei prestigioase orchestre simfonice din SUA. Muzicianul roman a castigat un Grammy!
Ciolacu: Statul roman trebuie sa aiba o aeronava pentru delegatiile guvernamentale, pentru sportivi, pentru presedinte. Nu cred ca e un moft / Acest lucru se va discuta in urmatorul guvern / Vorbim de o normalitate si o iesire din ipocrizie



© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.