EMAG

Transportatorii cer autoritatilor o datã fermã pentru intrarea Romaniei in Schengen cu frontierele terestre. "Pierderile financiare cauzate de neaderarea la Schengen reprezintã una dintre problemele severe cu care se confruntã in acest moment operatorii de transport din Romania"

publicat 2024-03-07 19:00:10 (Money.ro)

Transportatorii cer autoritatilor o datã fermã pentru intrarea Romaniei in Schengen cu frontierele terestre. Pierderile financiare cauzate de neaderarea la Schengen reprezintã una dintre problemele severe cu care se confruntã in acest moment operatorii de transport din Romania "Uniunea Nationalã a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicitã din nou autoritãtilor romane si europene sã ia mãsuri urgente pentru intrarea Romaniei in spatiul Schengen cu frontierele terestre in 2024. Pierderile financiare cauzate de neaderarea la Schengen nu mai pot fi acceptate si reprezintã una dintre problemele severe cu care se confruntã in acest moment operatorii de transport din Romania, conform sondajului "Top 10 probleme din industria transporturilor rutiere" realizat de UNTRR in 2023", arata UNTRR, intr-un comunicat.Principalele beneficii ale aderãrii Romaniei la spatiul Schengen cu frontierele terestre sunt: va fluidiza traversarea granitei cu Ungaria si Bulgaria, reducand  timpii de asteptare, emisiile de dioxid de carbon si pierderile financiare. Un efect direct al aderãrii va fi dinamizarea competitivitãtii pe piata transporturilor, cresterea investitiilor strãine si a exporturilor."Profitãm astãzi de prezenta cancelarului austriac Karl Nehammer la Bucuresti pentru a reitera nevoia vitalã a transportatorilor rutieri ca Romania sã intre in spatiul Schengen cu frontierele terestre cat de repede posibil. Asteptãm acest lucru de 13 ani, din momentul in care institutiile europene s-au pus de acord cã Romania indeplineste toate conditiile tehnice pentru aderare. Nu mai putem astepta. In tot acest timp, transportatorii romani au pierdut miliarde de euro an pe an, numai din cauza timpului indelungat petrecut la frontiere. Un singur exemplu: doar din timpii de asteptare petrecuti anul trecut la frontierele cu Ungaria si Bulgaria (adicã zeci de ore la cozi kilometrice pentru un singur camion) industria a pierdut aproximativ 16,6 miliarde de euro in perioada 2012-2022, adicã 16% din totalul pietei, un procent enorm. Anul trecut, de pildã, pierderea a fost de 2,55 miliarde de euro, iar in 2022 a fost de 2,41 miliarde. In consecintã, in cazul in care autoritãtile europene au cerinte speciale pentru aderarea Romaniei cu frontierele terestre, le solicitãm sã le mentioneze cu claritate". Spune Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania.UNTRR mentioneaza si probleme generate de neaderarea la Schengen."Pierderile foarte mari cauzate transportatorilor rutieri de marfã prin neaderarea la Schengen antreneazã efecte negative in lant in privinta exporturilor, deoarece transportul rutier reprezintã in acest moment principalul exportator de servicii al Romaniei. El insumeazã aproape un sfert din totalul exporturilor de servicii si o valoare de aproape 40 de miliarde de euro in 6 ani. De asemenea, transportatorii romani mai detin si 60% din importurile Romaniei cu bunuri transportate rutier. De mentionat mai este si faptul cã, desi Romania reprezintã a 12-a economie din Uniunea Europeanã, in privinta transportului rutier de mãrfuri se situeazã pe un loc fruntas 6", arata UNTRR. In anul 2022 de pildã, transportatorii romani au detinut 4% din piata transportului rutier de marfã din intreaga Uniune Europeanã - un procent semnificativ, tinand cont de faptul cã economia Romaniei reprezintã doar 1,8% din PIB-ul UE.Alte probleme generate de neaderarea la Schengen sunt: emisii uriase de noxe, intarzieri in livrarea mãrfurilor cãtre clienti, lucru care afecteazã functionarea lanturilor logistice de aprovizionare si costul produselor la consumatorul final, precum si timp de muncã pierdut de soferii care sunt nevoiti sã astepte la coadã la frontiere (aproximativ 25-30% din timpul alocat unei curse).Uniunea Nationalã a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) este o organizatie profesionalã si patronalã, neguvernamentalã, independentã, apoliticã, fondatã in 1990, care promoveazã si apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international. UNTRR a inregistrat de la infiintare panã in prezent peste 16.000 de firme inscrise - operatori care realizeazã transporturi interne si internationale de marfã si de persoane.Cancelarul Austriei Karl Nehammer a scris pe X, in timpul vizitei la Bucuresti, ca pozitia Austriei ramane clara si neschimbata, respectiv ca sistemul Schengen nu functioneaza in prezent, prin urmare nu poate fi extins. aceasta in conditiile in care, in discursul rostit la Congresul PPE desfasurat la Romexpo, nu a facut nicio referire la acest subiect. In postare, Nehammer vorbeste si despre companiile austriece, despre care afirma ca "sunt puternic implicate in Romania si creeaza multe mii de locuri de munca", dar si despre faptul ca "multi cetateni romani lucreaza in profesii de asistent medical in Austria si sprijina persoanele care au nevoie de ingrijire".   Articolul Transportatorii cer autoritatilor o datã fermã pentru intrarea Romaniei in Schengen cu frontierele terestre. "Pierderile financiare cauzate de neaderarea la Schengen reprezintã una dintre problemele severe cu care se confruntã in acest moment operatorii de transport din Romania" apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Google concediaza sute de angajati "de baza" si muta unele posturi in India si Mexic
Soferilor beti li se confisca masina. Sunteti de acord cu o asa lege?
Top 10 aeroporturi din lume, in 2024. Cel mai curat aeroport din lume este si cel mai aglomerat
WhatsApp va cere bani pe o functie! Ce trebuie sa stie utilizatorii
Se inchide o fabrica din Romania. Sute de angajati, afectati
Macron isi detaliaza planul evitarii unei morti "brutale" a Europei si isi asuma pozitia cu privire la trimiterea de trupe in Ucraina si luarea in calcul a armei nucleare. "Triplu risc existential la adresa Europei noastre", "militar si de securitate", "economic" si democratic
Datoria statului a crescut
"Toti nationalistii europeni sunt niste brexiteri ascunsi", acuza Macron intr-un interviu The Economist. Ii acuza de "discurs mincinos" si ataca RN. "Daca dai cheile unor oameni care gandesc ca ei, nu exista niciun motiv ca UE sa devina o mare putere"
Unde s-a interzis publicitatea in presa a jocurilor de noroc
Si-a gasit casa goala cand a venit de la munca din strainatate
Amintirile campionilor de Paste: de la oua de lemn la vanatoare de dulciuri sau cadouri de neuitat
Primul jucator care va pleca de la Dinamo, la finalul sezonului! Kopic a renuntat la serviciile lui
Cat costa parcarea pe litoral
Ciuca, de Ziua Tineretului: ,,Investind in tineri, investim in Romania"
Joia Mare: traditii, obiceiuri



© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.