EMAG

Oficial Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni: Traficul global de pasageri inca nu si-a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, mai ales in Asia. Pretul biletelor de avion a fost destul de stabil in ultimul an, nu cred ca va mai creste

publicat 2024-02-28 14:15:14 (Money.ro)

Oficial Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni: Traficul global de pasageri inca nu si-a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, mai ales in Asia. Pretul biletelor de avion a fost destul de stabil in ultimul an, nu cred ca va mai creste "In general, am incheiat anul 2023 cu cifrele raportate inainte de pandemie. Insa sunt cateva tari, in Asia, China de exemplu, care nu au depasit acest numar. Dar in general, in Europa, SUA si in Orientul Mijlociu au atins rezultatele din 2019 sau chiar le-au depasit. Insa la nivel global, nu a fost atins nivelul de dinainte de pandemie, din cauza ca Asia s-a redeschis mai tarziu din cauza pandemiei de coronavirus, iar China chiar si mai tarziu", a declarat pentru News.ro Kamil Al-Awadhi, regional vice president Africa&Orientul Mijlociu al Asociatiei Internationale a Transportatorilor Aerieni (IATA).Acesta participa zilele acestea la cea de-a 11-a editie a Arab Aviation Summit, in Ras Al Khaimah, Emiratele Arabe Unite. Vorbind de tensiunile geopolitice, acesta a spus ca tarile sunt inca afectate, in functie de locatia geografica si de tipul de afacere pe care il desfasori."De exemplu, Egiptul a avut de suferit din mai multe motive: turismul s-a prabusit, plus alte cateva evenimente consecutive, care a inceput cu razboiul dintre Rusia si Ucraina, plus problemele de la Marea Rosie. Acestea au impactat foarte rau Egiptul", a explicat el.Potrivit reprezentantului IATA, imediat dupa pandemie, companiile aviatice au fost nevoite sa opereze eficient, la fel aeroporturile, firmele de handling si au dovedit rezilienta, pentru a putea supravietui.In ceea ce priveste biletele de avion, care s-au scumpit dupa ce calatoriile s-au reluat, el afirma ca au fost stabile in ultimul an."Ele nu continua sa se scumpeasca, au fost destul de stabile in ultimul an. Costul cu care facem afaceri a urcat. Cand zbori de la A la B platesti mai mult indiferent de tara din care zbori, iar cand aterizezi platesti si mai mult pe aeroportul pe care aterizezi, cand parchezi platesti mai mult, taxele sunt si ele mai mari, in toate tarile de care eu stiu. Nimic nu a ramas la acelasi cost ca in 2019. Iar acele costuri trebuie sa mearga undeva si atunci merge in pretul biletului de avion. Sa nu uitam, companiile aviatice inregistrau pierderi cand parcau avioanele, cifre, bani de care nici nu iti imaginezi ca o companie aeriana ii pierde zilnic, milioane (de dolari, n.r.). Trebuiau sa supravietuiasca si astfel au luat imprumuturi. Un dolar inseamna acum un dolar plus taxa de imprumut. Asadar, totul a devenit mai scump, sa nu uitam combustibilul. Titeiul are un pret, kerosenul are alt pret, este o diferenta intre ele, care a devenit si mai mare, dintre baril si combustibilul din aviatie. Daca te uiti in Africa, este o diferenta de 50 de dolari intre ele. Iata de ce au urcat preturile", a spus el.Intrebat daca pretul biletelor de avion va continua sa urce, reprezentantul IATA a raspuns ca nu crede ca va mai creste."Suntem intr-un punct in care IATA incearca sa discute cu guvernele, cu companiile aeriene si cu aeroporturile si cu furnizorii de servicii la sol sa ii determinam sa inteleaga ca a mai adauga un cost la orice va distruge industria si vor ajunge sa piarda in final, deoarece vor pune industria intr-o pozitie dificila, fie prin scumpirea biletelor de avion, fie vor fi mai putini pasageri care calatoresc, iar asta inseamna mai putine zboruri spre aeroporturi, ceea ce le va afecta in mod negativ", a precizat Kamil Al-Awadhi, care a mentionat ca incearca sa convinga factorii de decizie sa tina preturile in jos.Cererea pentru transportul aerian, unul din sectoarele care inca se resimt in urma pandemiei, a crescut in 2023cu 36,9%, fata de anul 2022, dar ramane la 94,1% fata de nivelul din 2019, inaintea pandemiei, dupa cum arata datele publicate luna aceasta de Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni (IATA).Traficul international a crescut cu 41,6% anul trecut, comparativ cu 2022, ajungand la 88,6% fata de nivelul din 2019, in timp ce traficul intern a crescut cu 30,4% si este cu 3,9% peste nivelul din 2019.Cel mai semnificativ avans, de 126,1%, s-a inregistrat anul trecut la operatorii aerieni din Asia-Pacific, in timp ce traficul international la companiile aeriene europene a crescut cu 22%, iar la cele din Orientul Mijlociu cu 33,3%.IATA anuntase anterior ca se asteapta ca in 2024 companiile aeriene din intreaga lume sa transporte 4,7 miliarde de pasageri, un nou "record istoric", depasind precedentul maxim istoric de 4,54 miliarde de pasageri transportati in 2019, inainte de pandemie.Companiile aeriene au inregistrat pierderi cumulate de 183 miliarde de dolari intre 2020 si 2022, fiind unul din sectoarele cele mai afectate de criza sanitara, din cauza inchiderii frontierelor si a altor restrictii de deplasare.  Articolul Oficial Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni: Traficul global de pasageri inca nu si-a revenit la nivelul de dinainte de pandemie, mai ales in Asia. Pretul biletelor de avion a fost destul de stabil in ultimul an, nu cred ca va mai creste apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Propunerile M. Sanatatii. Acces la servicii medicale si alocatii de hrana pentru persoanele neasigurate
Dispozitivul care devine obligatoriu la masini, din 6 iulie. Datele inregistrate de "cutia neagra"
Romanii care sunt vizati de ANAF in cel mai nou ghid al institutiei
Aproape adevarat! Romanii ar putea fi filati de Politie si Jandarmerie in spatiul public, fara acordul lor
Noile taxe si impozite pe care romanii le vor putea plati: "Asta este pacaleala!"
Posta Romana consulta piata pentru achizitia de servicii medicale pentru angajatii sai
Anunt important pentru romanii care se vor pensiona in viitor: "Vom avea aceste conditii"
Sondaj Avangarde. Intentii de vot pentru Primaria Capitalei. Nicusor Dan este pe primul loc
Biroul Electoral a respins candidatura Dianei Sosoaca la Primaria Capitalei: "E un ordin de la Marcel Ciolacu"
Care este orasul din Romania unde nu exista blocaje in trafic. Fostul pilot, Titi Aur, explica de ce
FC Porto - Sporting LIVE VIDEO (22:30) in AntenaPLa! Meciul zilei din Liga Portugal
FC Porto - Sporting LIVE VIDEO (22:30) in AntenaPLa! Meciul zilei din Liga Portugal
Ceasul celui mai instarit pasager de pe Titanic a fost vandut la licitatie pentru o suma colosala
Vor fi peste 150 de noi locuri de munca. Compania de curierat care deschide un nou hub regional
In ce conditii pensionarii pot ramane fara pensie. Avertismentul autoritatilor



© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.