EMAG

Autoritatea din Comunicatii a primit in 2023 peste 3.800 de reclamatii vizand servicii de comunicatii electronice si de servicii postale. 70% au vizat serviciile de comunicatii electronice. Vodafone, furnizorul cel mai frecvent reclamat

publicat 2024-01-31 19:00:10 (Money.ro)

Autoritatea din Comunicatii a primit in 2023 peste 3.800 de reclamatii vizand servicii de comunicatii electronice si de servicii postale. 70% au vizat serviciile de comunicatii electronice. Vodafone, furnizorul cel mai frecvent reclamat "In cursul anului 2023, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a primit si solutionat 3.835 de reclamatii din partea utilizatorilor serviciilor de comunicatii electronice si serviciilor postale in Romania, din care 70% au vizat sectorul comunicatiilor electronice, iar 24% sectorul serviciilor postale", anunta ANCOM.Cele mai multe reclamatii, 70% din total, au vizat serviciile de comunicatii electronice furnizate de operatori. Principalele nemultumiri s-au referit la probleme legate de relatia contractuala cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamatiile referitoare la serviciile de comunicatii electronice), modificarea unilaterala a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicatii electronice (11%), derularea contractelor la distanta (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce si internet (9%).Un procent de 17% din reclamatiile din domeniul serviciilor de comunicatii electronice au vizat procesul de portare a numerelor de telefon, in timp ce 8% au fost legate de serviciul de roaming, cu accent pe conditiile de utilizare in Spatiul Economic European (Roam like at home)."Datele arata ca Vodafone Romania a fost furnizorul cel mai frecvent reclamat, cu 32%, urmat de Orange Romania - 20%, RCS&RDS - 11%, Telekom Romania Mobile Communications - 11% si Orange Communications S.A.- 7%. Din totalul reclamatiilor, 24% au privit serviciile postale, principalele probleme reclamate fiind nelivrarea trimiterilor postale (24% din totalul reclamatiilor privind serviciile postale), deteriorarea trimiterilor postale (18%), termenul de livrare (16%) si pierderea sau furtul acestora (13%)", arata autoritatea.In functie de numarul de reclamatii pe domeniul serviciilor postale transmise ANCOM, cei mai reclamati furnizori au fost Fan Courier (30%), Cargus (23%), Dynamic Parcel Distribution (18%) si Posta Romana (6%).6% din reclamatiile primite de ANCOM au vizat alte subiecte, printre care echipamentele radio, regimul retelelor de infrastructura si procedurile de alocare a frecventelor pentru emisiile radio.ANCOM are atributii in cazurile in care furnizorii de comunicatii electronice incalca drepturile de informare ale utilizatorilor. Consumatorii pot adresa reclamatii cand furnizorii de comunicatii electronice nu ofera serviciul de portabilitate a numerelor (sau nu respecta legislatia din acest domeniu), nu respecta reglementarile legate de furnizarea serviciilor de roaming, nu includ anumite informatii in contracte sau nu respecta conditiile de incheiere a contractelor la distanta.Nerespectarea/neexecutarea contractelor de catre un furnizor de servicii de comunicatii electronice poate fi sanctionata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) in cazul utilizatorilor care au calitatea de persoane fizice (consumatori). Totodata, utilizatorii (persoane fizice sau juridice) se pot adresa instantelor de judecata competente.In ceea ce priveste serviciile postale, in cazul nerespectarii termenului de livrare, utilizatorii se pot adresa ANPC, care are competenta legala de a sanctiona furnizorii pentru nerespectarea contractului/ Conditiilor generale privind furnizarea serviciilor postale . In caz de pierdere, furt, distrugere (totala sau partiala) sau deteriorare a bunului expediat, utilizatorii care nu au primit un raspuns de la furnizor in maxim 3 luni sau sunt nemultumiti de raspuns, se pot adresa ANCOM, cu dovada indeplinirii procedurii reclamatiei prealabile. ANCOM nu poate insa stabili cuantumul despagubirilor si nici obliga furnizorul la plata acestora, astfel de competente revenind instantelor de judecata.ANCOM a lansat un sondaj de evaluare a satisfactiei utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicatii (servicii de comunicatii electronice si servicii postale) fata de activitatea sa, cu scopul de a intelege mai bine nevoile si asteptarile utilizatorilor si de a asigura o informare corespunzatoare cu privire la piata de comunicatii. Sondajul de opinie poate fi completat pana cel tarziu 29 februarie 2024, pe site-ul autoritatii. Articolul Autoritatea din Comunicatii a primit in 2023 peste 3.800 de reclamatii vizand servicii de comunicatii electronice si de servicii postale. 70% au vizat serviciile de comunicatii electronice. Vodafone, furnizorul cel mai frecvent reclamat apare prima data in Money.

Alte stiri de la Money.ro:

Cat a ajuns sa coste un apartament de 4 camere, in Bucuresti, departe de centru: "Se vinde si strada?"
FCSB a invins Farul cu 2-1 si a castigat titlul dupa o pauza de 9 ani
Cat de mare va fi "taxa pe lux" si cine sunt romanii care vor trebui sa o achite
Jucatorii de la FCSB au intrerupt conferinta lui Charalambous si au declansat nebunia: "Campionii, campionii!"
Topul si costul destinatiilor turistice de Paste. Fata de anul trecut, preturile au crescut
Guvernul ofera tichete de munca in loc de bani unei anumite categorii de angajati
Vor fi foarte multe locuri de munca! Americanii redeschid o mina de exploatare a magneziului
Unii dintre romani vor plati taxe mai mari, din 2024. Se schimba modul de calcul al acestora
Ultimele pregatiri pentru vacanta. Tarife pentru trei nopti de cazare in Vama Veche, de 1 Mai
Premierul Ciolacu, explicatie "bizara" pentru inflatia mare din Romania: "Ceva nu functioneaza"
Corina Cretu: Acum opt ani, in calitate de Comisar european pentru Politica Regionala, am aprobat prima etapa a unui proiect major in valoare de aproximativ 52 de milioane de euro, pentru construirea soselei de centura a municipiului Suceava
Sebastian Burduja il provoaca pe Nicusor Dan la o dezbatere: "Vreau sa sa vad daca are curajul sa se lupte cu mine"
O firma italiana construieste in Romania cea mai mare fabrica a sa din lume. Vor fi sute de locuri de munca
Ministerul Sanatatii a extins lista de medicamente compensate si gratuite
Cristian Macelaru, ales directorul unei prestigioase orchestre simfonice din SUA. Muzicianul roman a castigat un Grammy!



© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.