EMAG

Catalin Drula: Am cerut companiei de drumuri CNAIR sa urgenteze implementarea solutiei de regim de circulatie 2+1 pe DN 2 / Romania a avut si are multe, mult prea multe, drumuri presarate de cruci / Autostrazile nu ne vor salva de soferi teribilisti

publicat 2021-07-28 17:47:26 (Money.ro)

"M-am implicat din 2012 in monitorizarea proiectelor mari de infrastructura, din societatea civila, in primul rand pentru siguranta rutiera. Pentru drumuri mai confortabile si sigure pe care sa nu mai murim (...) Romania a avut si are multe, mult prea multe, drumuri presarate de cruci. Este imaginea pe care le-am desenat-o cu pixul pe hartie celor de la Comisie cand m-am luptat pentru finantarea A7 prin PNRR. Multi isi amintesc ca si DN3A Bucuresti-Fetesti si DN22C Cernavoda-Constanta erau drumuri ale mortii in anii 2000, pana s-a construit autostrada A2. Si DN7 intre Sibiu si Deva era un drum al crucilor. Pana s-a construit autostrada A1 Sibiu-Deva", a scris, miercuri, pe Facebook, Catalin Drula. Acesta afirma ca autostrazile si drumurile expres sunt o parte esentiala in imbunatatirea sigurantei rutiere si a recordului negru pe care il detine Romania la victime. "Cealalta parte este respectarea regulilor de circulatie, respectul pentru viata, si aici actiunea Politiei directa si prin mijloace automate este esentiala. In ceea ce priveste DN2, desi A7 este in licitatie pe primul sector (A3-Buzau) si urmeaza in lunile ce vin celelalte licitatii, am cerut companiei de drumuri CNAIR sa urgenteze implementarea solutiei de regim de circulatie 2+1 care, daca este facuta cum trebuie, reprezinta o mare imbunatatire a sigurantei drumului", mai anunta ministrul. Acesta explica si cateva detalii tehnice legate de solutia de drum 2+1.  "Are capacitatea mai mica decat un drum ca DN2 care, desi in acte este 1+1, este folosit in realitate in regim (de infarct) 2+2". Deci va trebui toti sa acceptam ca in anumite ore de varf vor fi intarzieri (ambuteiaje) acolo unde nu sunt in prezent. Dar castigam siguranta si vieti salvate. Si asta numai pana cand e gata A7 care ne va scapa definitiv de acest cosmar. Conversia DN2 in 2+1 trebuie facuta ca la carte si cu cap si atentii la detalii: am cerut companiei de drumuri sa elaboreze un normativ inspirat din modelul suedez. Asta inseamna, printre altele, separator median intre sensuri care sa previna intrarea pe contrasens (si accidentele frontale), benzi usor mai inguste pe sensul cu 2 benzi pentru a lasa o banda mai lata pe sensul cu 1 banda (astfel ca in caz de avarie, un vehicul ramas in pana sa poata fi ocolit), zone de tranzitie de la 2+1 la 1+2 corect semnalizate si trasate, integrarea intersectiilor la nivel (cu viraje la stanga) de pe DN2 in zonele de tranzitie", a mai scris ministrul. Potrivit acestuia, "conversia in 2+1 nu se poate realiza peste noapte". "E nevoie de o proiectare atenta a detaliilor (spre exemplu, pe zona existenta de pe DN2, experimentala exista cateva chestiuni de siguranta care pot fi imbunatatite). E nevoie de separare mediana si de corectii ale pantelor transversale astfel incat varful de panta (acolo unde scurgerile de ape se fac catre ambele laterale) sa fie intre noile sensuri de circulatie. Trebuie facuta implementarea noului sistem impreuna cu asternerea de noi covoare asfaltice. Trebuie regandita zona din interiorul localitatilor astfel incat acostamentul sa nu mai fie folosit pentru circulatie. Avem nevoie si de finantarea adecvata pentru aceste masuri - nu este fara costuri aceasta conversie, asa cum am explicat mai sus. Am investit mult in drumuri in acest an, dar nevoile sunt si mai mari. De aceea cerem o suplimentare a sumelor pentru CNAIR, la rectificare. Toate aceste preconditii inseamna ca nu se va face de pe azi pe maine aceasta conversie. Am cerut conducerii CNAIR un calendar accelerat si bine gandit al etapelor de implementare astfel ca in 2022 sa introduca pe zone extinse sistemul 2+1", a mai scris ministrul. Potrivit acestuia, insa "nici sistemul 2+1, nici autostrazile noi, nu ne vor salva de soferi teribilisti, de agresivitate in trafic si de incalcarea regulilor". "E nevoie si de Politie si Ministerul de Interne pentru a aduce ordinea pe soselele Romaniei", a mai scris ministrul. Asociatia Pro Infrastructura afirma, miercuri, dupa ce s-au inregistrat in trei zile 24 de decese in accidente rutiere, ca exista o solutie simpla si ieftina de a separa sensurile si a evita astfel de carnagii: 2 plus 1.  

Alte stiri de la Money.ro:

BOMBA in televiziune! Florin Calinescu a semnat cu PRIMA TV
Congresul PNL in cifre: Cum se impart taberele intre Orban si Citu
INS: Castigul salarial mediu net lunar a fost 3.217 lei, in 2020, ȋn crestere cu 7,7% fata de 2019. Numarul mediu al salariatilor in anul 2020 a scazut la 5,031 milioane persoane / Ȋn regiunea Bucuresti-Ilfov s-au concentrat 22,3% din salariatii din economie
Enel si-a lansat o noua companie, Gridspertise, dedicata transformarii digitale a retelelor de electricitate
Europol: Niciun politist nu a promovat selectia pentru educatie fizica si autoaparare
Șapte oameni s-au inghesuit sa taie o panglica. Printre ei, Raluca Turcan
De unde vine expresia "mica intelegere" si ce rol a avut aceasta in trecut
Wizz Air se concentreaza pe cresterea organica, potrivit directorului lantului de aprovizionare
S-a umplut morga de la Institutul “Marius Nasta”! “Incercam sa inchiriem containere frigorifice”
Apple a lansat un update de securitate pentru o problema grava din dispozitivele sale mai vechi
Orban: "Citu m-a pensionat, dar m-a bagat el in politica sa spuna cand o sa ies? Nu ii este rusine un pic?
Citu, intrebat daca este responsabil de esecul campaniei de vaccinare: Nu sunt firma de advertising
A aparut lista primilor pesedisti care s-au dus la partidul lui DRAGNEA
Novavax a solicitat OMS autorizatie pentru utilizarea in regim de urgenta a vaccinului sau pentru Covid-19
Rezerva Federala: Averea cumulata a gospodariilor americane a crescut la un nou maxim de 141.700 de miliarde de dolari

Cumparaturi online - Emag.ro




© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.