EMAG

STUDIU: 36% dintre romani au preparat in ultimul an paine in propria bucatarie, iar de Paste jumatate dintre romani intentioneaza sa prepare cozonacii acasa

publicat 2021-04-26 11:16:20 (Money.ro)

Romania inregistreaza cel mai mare consum individual de paine din UE, dar si cel mai mic pret pe acest produs, fiind cu 47% mai ieftina fata de media europeana, potrivit datelor Eurostat. Romania exporta produse de panificatie in Europa, dar si in afara continentului, inclusiv cozonaci si produse congelate.  Painea alba este preferata romanilor, astfel ca 38% dintre consumatori declara ca o consuma zilnic, potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research despre obiceiurile de consum ale romanilor privind produsele de panificatie. Ca sortimente, 37% dintre respondenti spun ca painea feliata sau ambalata se afla zilnic pe masa, urmata de franzela mentionata de catre 33%. "Vedem ca romanii se arata mari consumatori ai produselor de panificatie, dar prefera sa le cumpere, nu sa le prepare singuri. Astfel ca 70% dintre respondenti le achizitioneaza din magazinele fizice, in special painea feliata/ ambalata (88%), covrigii (85%), franzela (80%) si chiflele (78%). Desi comenzile online au luat cu asalt industria alimentara in ultimul an, atunci cand vine vorba despre produse de panificatie, doar 3% aleg aceasta varianta", se mai arata in studiu. Pentru ca in ultimul an obiceiurile de consum s-au schimbat considerabil si s-a observat tendinta oamenilor de a prepara paine sau alte produse de panificatie in casa, studiul a investigat daca aceste modificari se reflecta si in comportamentul romanilor. "36% dintre respondenti au spus ca in ultimele 12 luni au preparat paine sau alte produse similare in propria bucatarie, in timp ce 48% declara ca si-au pastrat aceleasi obiceiuri, preferand sa le cumpere, nu sa le pregateasca singuri. Apoi, exista un segment al celor care au intentionat sa inceapa aceasta activitate, dar au renuntat, deoarece li s-a parut dificil (16%)", se mai arata in studiu. Cu ocazia sarbatorilor de Paste, jumatate dintre romani intentioneaza sa prepare cozonacii in propriile bucatarii, nu sa ii cumpere din magazine. "Desi in general painea este achizitionata din magazin, totusi, atunci cand vine vorba despre cozonaci, cei mai multi dintre romani (42%) pastreaza traditiile si ii prepara acasa. Pentru ca aproape jumatate dintre respondenti (47%) afirma ca obisnuiesc sa consume cozonac doar cu ocazia sarbatorilor, atunci efortul de a pregati o reteta complexa pare mai mic. Chiar si cu ocazia sarbatorilor de Paste din 2021, cei mai multi (48%) declara ca vor coace cozonacul in cuptoarele de acasa, in timp ce 37% prefera sa-l achizitioneze dintr-un magazin", se mai arata in studiu. Romanii care aleg sa cumpere cozonaci din magazine spun ca obisnuiesc sa se aprovizioneze din supermarketuri sau hipermarketuri in cea mai mare masura (65%), iar 45% se duc la brutarie. Doar 24% cumpara cozonaci de la cofetarii.  Motivul principal pentru care unii romani evita sa prepare cozonaci in casa este faptul ca produsele din comert sunt evaluate ca fiind mai bune decat ceea ce ar gati singuri, aspect mentionat de catre 37% dintre respondenti. Totodata, 30% dintre ei sunt de parere ca este un proces prea indelungat, iar 18% considera ca reteta este prea complicata.  Daca aleg sa cumpere cozonacul, majoritatea respondentilor (89%) declara ca prefera brandurile romanesti, care au retete traditionale. Alti 26%, desi aleg marcile din Romania, spun ca le prefera pe acelea care urmeaza retete internationale, cum ar fi cozonacul Panettone. Doar 9% dintre romani aleg branduri straine de cozonac.  "Apetenta pentru produsele si brandurile locale se reflecta si in preferintele consumatorilor in ceea ce priveste painea. Intrebati cat de des consuma anumite tipuri de paine, 38% dintre romani spun ca nu consuma niciodata ciabatta, iar 32% nu consuma niciodata focaccia", se mai arata in studiu. Studiul a fost realizat in urma desfasurarii a 1.013 interviuri online cu respondenti cu varsta de peste 18 ani, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 13-20 aprilie 2021. Eroare de esantionare este de +/- 3%, iar nivel de incredere este de 95%. Reveal Marketing Research este o companie de cercetare, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.   

Alte stiri de la Money.ro:

Gabriela Firea a plans la emisiunea lui Denise Rifai: "V-a amenintat Liviu Dragnea cu moartea?"
Raport ingrijorator! Doar 6.100 de persoane vaccinate cu prima doza in ultima zi
BECALI se lauda ca a incasat 11 milioane, bani cash, pe terenuri. Legea permite doar 50.00 lei plata in numerar
BODE, despre moartea automobilistului campion: "Nu inteleg de ce n-a fost oprit concursul"
Infiltratii de la Podul de la Braila! Ce spune Compania de Drumuri si Autostrazi
RECORD! A ridicat un bloc de 10 etaje, complet finisat, in 28 de ore si 45 de minute
A scris istorie! Nicolae Negumereanu este primul roman din UFC care reuseste o victorie in cusca
Sportivii romani calificati la JO Tokyo. De maine, TVR ne face cunostinta cu ei la Team Romania
ALERTA! Cod PORTOCALIU pentru aproape jumatate din tara
Nunta verii in showbizz! Fosta "Mama Natura" a lui Dan Negru, Roxana Ionescu a imbracat rochia de mireasa
Cuba, incurajata de rezultatele preliminare privind eficacitatea unui vaccin anti-Covid pe care il dezvolta
BOLOJAN a dezvaluit care este BOALA sistemului public din Romania! "Pierderile sunt foarte mari"
Citu, mesaj sfidator la adresa lui Orban: "Ai priceput?"
Dragos Dolanescu vinde mostenirea de la tatal sau. Cere 500.000 de euro pe un conac, la Sinaia
Ilie Bolojan, despre PNRR: Orice proiect de nivelul acesta sufera imbunatatiri, poate fi criticat / Ce considera important prsedintele Consiliului Judetean Bihor

Cumparaturi online - Emag.ro




© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.