EMAG

STUDIU. Care sunt prioritatile si temerile romanilor in aceasta perioada

publicat 2020-03-25 13:32:01 (Money.ro)

STUDIU. Care sunt prioritatile si temerile romanilor in aceasta perioada - 46% dintre romani se declara ingrijorati de starea lor financiara mai mult decat de sanatatea lor (40%) - 50% spun ca vor plati mai des cu cardul, telefonul sau ceasul - In medie toate destinatiile pierd cel putin 60% din frecventa obisnuita, iesirile prioritare in ultima saptamana fiind la farmacie (41%) si la supermarket (35%) - Principalele activitati pe perioada izolarii sunt vizionarile de film (62%), jocurile online (59%), 40% declara ca se vor dedica hobby-urilor   In timp ce in jurul nostru viata asa cum o stim se schimba de la o zi la alta, iar oamenii, in esenta lor sociali, sunt fortati sa se distanteze, apar si primele schimbari de comportament, primele griji si inevitabil, panica. Unlock Research a vorbit cu peste 600 de romani si a aflat in ce masura s-a tranformat viata acestora. 70% dintre romani spun ca viata lor s-a schimbat total sau partial ca urmare a pandemiei de coronavirus. Principalele lor griji tin de finantele personale (46%), sanatate (40%) si sanatate mentala (28%).  81% declara ca au iesit mai rar din casa in ultima saptamana iar atunci cand au iesit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la banca si 23% la biserica.  Prioritate pe lista de cumparaturi au avut-o in perioada asta produsele dezinfectante pentru suprafete si corp (43%), produse de curatenie si ingrijire a casei (28%), legumele si fructele proaspete (24%), produsele de ingrijire personala (21%) si conservele (20%). 50% dintre romani spun ca vor plati mai des cu cardul, telefonul sau cu ceasul.  "Acest studiu este o premiera pentru noi, asa cum sunt multe lucruri pe care trebuie in perioada asta sa le experimentam toti pentru prima data. Acesta este primul nostru studiu care vorbeste despre impactul comportamental si emotional al unei situatii de criza globala cum este pandemia COVID 19. Este si primul studiu calitativ si cantitativ exclusiv online. Ne-am bucurat ca am gasit printre rezultate si vesti bune, vesti care ne dau incredere ca o sa iasa si ceva bun din toata povestea asta, desi romanii sunt inca in stare de soc si nu au inca niciun plan. Partea pozitiva a studiului a venit atunci cand am vorbit despre calitatea interactiunii inter umane si aici 51% cred ca va creste calitatea relatiilor in familie. Cu toate acestea, doar 1 din 3 romani  considera ca aceasta experienta va duce la cresterea empatiei ", a declarat Adina Vlad, Managing Partner Unlock Research. Fortati sa petreaca mai mult timp in casa romanii au apelat la vizionarea de filme (62%), la ascultat de muzica (62%), la jocuri online (59%) si la reciclat deseuri (47%). In ceea ce priveste modul in care se informeaza despre situatia din tara 85% aleg televizorul si 60% presa online. Facebook este a doua sursa alternativa de informare dupa presa online (54%).  Desi viata lor s-a schimbat in ultima perioada foarte mult, romanii spera ca dupa ce trece criza sa revina la vechiul lor stil de viata. Din pacate romanii nu au incredere in concetatenii lor ca vor respecta regulile si le este teama ca efortul lor de izolare este in zadar. Pe de alta parte, romanii considera ca au un avantaj in aceasta criza globala si anume faptul ca romanul este obisnuit cu greul si cu starile imprevizibile. Studiul a fost realizat de Unlock Research in perioada  14-17 martie pe un esantion de 628 de repondenti, urban mare si mediu.     Despre Unlock  Unlock este o companie de know-how si cercetare de piata cu capital 100% romanesc infiintata in 2008. Unlock este specializata in studii de strategie de brand si marketing cultural, centrata pe descoperirea de insight-uri despre oamenii, categorii si branduri care sa contribuie la cresterea business-urilor clientilor pentru care lucreaza.   In 2017 Unlock a lansat divizia Hunters. Noua divizie este specializata in cercetarea trendurilor in Romania si analizeaza noi tendinte, colectand informatii in mod continuu. Divizia a luat fiinta pentru a raspunde nevoii de conectare permanenta a brandurilor cu cele mai noi tendinte in modul de viata al consumatorilor romani - de la identificarea zonelor de evolutie si masurarea intensitatii trendurilor, pana la oferirea de consultanta aplicata si analize de target pentru fiecare business in parte. 

Alte stiri de la Money.ro:

Bani de la stat pentru acesti romani! Pe cine ajuta premierul Ludovic Orban
Probleme mari pentru Marcel Vela! Ce a patit in Parlament
Fara un vaccin, a-i trimite pe copii la scoala va insemna un dezastru
Asa vor arata de-acum inainte vacantele noastre?
Pasajul care costa 470 milioane de euro este aproape gata. Singura problema: este inutil
Nelu Tataru face anuntul mult asteptat de romani! Se ia in calcul o noua relaxare a masurilor
Un fenomen extrem loveste Romania in acest an. Anuntul facut de ANM
Care este situatia reala a muncitorilor din Sri Lanka. Ministrul Muncii a spus adevarul: Ei trebuie sa decida
TRANSGAZ devine Membru Asociat ARIR
Ion Stefan reactioneaza dupa protestul angajatilor din minister: Le e greu sa se desparta de "borcanul cu miere"
Haos pe plajele din Marea Britanie. Autoritatile sunt disperate
Rares Bogdan, reactie acida privind situatia romanilor din Germania: Cetatenii au fost trasi pe sfoara
O tara europeana vrea sa relaxeze distantarea sociala mai devreme. Ce se intampla cu restul restrictiilor
Spania si-a revizuit bilantul deceselor. Care este numarul real
Uniunea Europeana lasa de la ea in negocierile cu Regatul Unit. Ce decizie au luat liderii europeni

Cumparaturi online - Emag.ro



© Copyright 2000-2019 iStorm. Toate drepturile rezervate.