Realizare istorica! Gaura neagra, creata cu succes intr-un laborator

publicat 2021-03-03 13:16:11 (Money.ro)

Realizare istorica! Gaura neagra, creata cu succes intr-un laborator Inca din 1974, astrofizicianul era convins ca supermasivele puturi gravitationale care distrug chiar si stelele ce ajung prea aproape de ele nu sunt atat de "negre" precum se spune. Intrucat niciun astronom nu a putut sa observe radiatia Hawking, iar manifestarile naturale ale acesteia sunt, practic, imposibil de detectat, ipoteza a ramas neverificata. Pana acum.       Complimentul pe care l-a primit Șosoaca din partea unuia dintre cei mai ravniti burlaci ai Romaniei     Gaura neagra miniaturala generata in conditii de laborator este alcatuita dintr-un flux de gaz format din aproximativ 8.000 de atomi de rubidiu raciti pana aproape de zero absolut si mentinuti laolalta de o raza laser. In felul acesta, oamenii de stiinta au reusit sa creeze o stare exotica a materiei, denumita "condensat Bose-Einstein" (BEC), in care miile de atomi se comporta la unison ca si cum ar forma, de fapt, unul singur, potrivit Hotnews.ro       Cea mai ampla verificare a comertului online nefiscalizat: operatiunea Mercur       "O gaura neagra ar trebui sa radieze la fel ca orice corp negru, care este un obiect cald ce emite in mod constant radiatii in spectrul infrarosu. Hawking a sugerat ca gaurile negre se comporta (din aceasta perspectiva) la fel ca toate stelele, care radiaza in mod constant un anumit tip de energie. Aceasta este ipoteza pe care am dorit sa o confirmam prin studiul nostru si am reusit. Am demonstrat ca radiatia Hawking este stationara, ceea ce inseamna ca nu se modifica in timp", a explicat Jeff Steinhauer, profesor asociat de fizica la Institutul Technion si unul dintre coautorii noului studiu.   Gravitatia unei gauri negre este atat de puternica, incat nici macar lumina nu-i poate scapa, in momentul in care particulele trec de orizontul evenimentului. Cu toate acestea, Stephen Hawking a aratat ca asa-numitele gauri negre pot emite spontan radiatii de la marginea orizontului evenimentului, conform principiilor mecanicii cuantice.   "Teoria lui Hawking a fost revolutionara pentru ca a combinat fizica teoriei campului cuantic cu relativitatea generala, teoria lui Einstein, care descrie modul in care materia deformeaza continuul spatiu-timp. Ne-ar fi placut sa putem verifica in spatiu aceasta teorie a radiatiei cuantice, insa este foarte dificil in cazul unei gauri negre reale, pentru ca radiatia Hawking este extrem de slaba in comparatie cu radiatia de fundal a spatiului", a mai spus profesorul Steinhauer.

Alte stiri de la Money.ro:

Obligatiunile Restart Energy One intra miercuri la tranzactionare pe Sistemul Multilateral de Tranzactionare al BVB, emisiune de obligatiuni de 16,36 milioane lei
Senatul a adoptat, decizional, un proiect prin care amenzile pe care le aplica ASF devin venit la bugetul de stat / Membrii ASF pot raspunde civil si penal
Tetra Pak numeste un key accounts director pentru Marea Britanie si Irlanda in functia de director general pentru Europa de Est
Solaris va livra 7 autobuze electrice la Sighetu Marmatiei, contract de peste 18 milioane de lei plus TVA
Bursa de Valori Bucuresti va distribui actionarilor dividende de 8,59 milioane lei din profitul net realizat in 2020
Ministrul Finantelor Alexandru Nazare a prezentat luni, la intrunirea grupului deputatilor PNL stadiul negocierilor dintre Comisia Europeana si Guvern cu privire la PNRR
STUDIU: Iluminatul cu LED poate genera economii de 75 de milioane de euro la bugetul statului. Din peste 2 milioane de becuri utilizate pentru iluminatul rutier si stradal din Romania, doar 25% au fost inlocuite cu tehnologia LED
Dezvoltatorul imobiliar One United Properties vrea sa se listeze la Bursa de Valori Bucuresti
Mastercard si Waze ii ajuta pe micii producatori care vand produse pe marginea drumului sa-si fiscalizeze activitatea
Autoritatea din Energie a amendat furnizorii de energie electrica cu 1,11 milioane lei
Petrolistii cer schimbarea legii lui Dragnea! Dar Coalitia se cearta
Ilie Dumitrescu si-a deschis un centru de conferinte. A clacat cu beraria pe fondul efectelor pandemiei
Centrul medical Provita a inchiriat de la Immofinanz o cladire de 11.000 mp din Pipera pentru a deschide un spital in 2022
GTS Telecom investeste 3 milioane de euro pentru dezvoltarea centrelor de date si diversificarea portofoliului
Companie de brokeraj bancar: Achizitia de locuinte sau reamenajerea imobilelor ii va determina pe romani sa acceseze cu 50% mai multe credite fata de anul trecut

Cumparaturi online - Emag.ro

© Copyright 2000-2021 iStorm. Toate drepturile rezervate.