EMAG

Primele succese ale olandezilor de la Șantierul din MANGALIA

publicat 2019-05-22 15:47:38 (Money.ro)

Primele succese ale olandezilor de la Șantierul din MANGALIA La doar sase luni de cand santierul Damen Shipyards Mangalia beneficiaza de reteaua internationala de vanzari Damen, au fost atrase noi contracte majore care vor permite ca santierul sa functioneze la capacitate maxima inca din aceasta vara, se arata intr-un comunicat al Ministerului Economiei.   Noile contracte sunt axate pe toate cele trei sectoare de activitate ale santierului din Mangalia: nave de croaziera, nave destinate transportului de pasageri si nave offshore.   "Putem spune ca, prin aceste contracte Șantierul Naval Damen Mangalia isi reincepe activitatea si incepe sa produca nave de mari dimensiuni in cel mai mare santier naval din Europa. Economia Romaniei are de castigat, pentru ca sunt produse cu valoare adaugata mare. In plus, sunt create locuri de munca, oportunitati si perspective pentru viitorii investitori si furnizori  Este o noua etapa in constructia navala din Romania, care permite continuarea unei lungi traditii a constructiilor navale in Marea Neagra", a declarat Niculae Badalau, ministrul Economiei.   Unul dintre aceste noi proiecte care va fi realizat la Șantierul Naval Mangalia, este o nava de croaziera - un mega iaht de 155 de metri pentru calatorii de lux in intreaga lume. Contractul a fost semnat cu SeaDream Yacht Club din Norvegia, marcand astfel intrarea grupului Damen pe piata vaselor de croaziera. Iahtul va fi construit in intregime la Șantierul Naval Damen Mangalia.   Tot in Șantierul Naval Damen Mangalia, muncitorii romani vor construi vase de transport si o nava complexa pentru exploatatii offshore, cu o capacitate de incarcare de peste 10.000 de tone (10.000 TDW).   "Potentialul santierului Mangalia este imens si reprezinta baza ca Damen sa-si realizeze ambitiile pe termen lung de a construi nave mari, complexe, in special pentru sectorul de croaziera, de nave de transport pasageri si offshore-energetic. Șantierul ofera oportunitati nu doar pentru grupul Damen, ci si pentru personalul din constructii navale si pentru industria maritima romaneasca in ansamblu", declara Chris Groninger, Managing Director al Șantierului Naval Damen Mangalia.   Pentru segmentul offshore, fabricarea va include structuri offshore, sabloane de submarine si diverse conducte sau plutitoare pentru morile de vant de pe mare, precum si pentru pietele de acvacultura. In plus, se tine seama de o gama larga de nave offshore, inclusiv navele de inspectie si de instalare a turbinelor, platforme de ridicare, FPSO, nave de dezvoltare a campului si nave specializate de adancime care acopera atat sectoarele regenerabile, cat si cele neregenerabile din intreaga lume.   In plus, pentru a demonstra performanta in domeniile protectiei mediului, controlul de calitate si de sanatate si securitate, Santierul Damen Mangalia a obtinut certificarea ISO 9001: 2015, ISO 14001: 2015 si certificarea OHSAS 18001: 2007.   Odata cu preluarea managementului santierului, Damen s-a angajat intr-un parteneriat strategic pe termen lung cu Ministerul Economiei. Șantierul Naval Mangalia beneficiaza de capacitatea comerciala la nivel mondial si expertiza in domeniul constructiilor si reparatiilor navale al Grupului Damen pentru a dezvolta continuu portofoliul de comenzi primite de santierul, pentru atragerea de forta de munca si pentru a face toate investitiile necesare.   Cand grupul Damen a preluat conducerea operationala, in santierul Mangalia erau 1.700 de angajati. Acest numar a crescut in mod constant si este de asteptat sa se ajunga la aproximativ 2.500 de angajati pana la sfarsitul anului. Pe langa cresterea directa a fortei de munca, activitatile santierului au un efect pozitiv asupra activitatilor furnizorilor Șantierului Damen Mangalia, stimuland astfel numeroase oportunitati indirecte de angajare. Pentru a contribui la realizarea oportunitatilor sporite de angajare pe care le prezinta, Șantierul Damen Mangalia isi intensifica cooperarea cu scolile profesionale, nu numai in Mangalia, ci si pe intreg teritoriul Romaniei. Pentru a sustine aceasta noua generatie de constructori de nave, Șantierul Naval Mangalia ofera cursuri de formare la fata locului si locuri de cazare pentru participanti. Damen Mangalia se angajeaza sa ofere un loc de munca sigur si stabil pentru viitorii angajati ai santierului cu oportunitati pe termen lung si cu o viziune indreptata spre viitor.   Inainte de a prelua conducerea operationala a Șantierul Naval Damen Mangalia, Grupul Damen a avut deja o experienta de succes in Romania. Grupul Damen a achizitionat in anul 1999 Șantierul Naval Galati. De la deschiderea portilor sale in 1893, acest santier a livrat peste 1.300 de nave, 400 dintre acestea fiind construite de la preluarea santierului de catre Grupul Damen. Aceste nave reprezinta o gama larga si adesea complexa de nave din portofoliul Damen. Șantierul continua sa livreze 20 de nave in fiecare an si asigura angajarea directa a aproximativ 2.500 de angajati, precum si angajarea suplimentara a aproximativ 1.500 de angajati ai subcontractantilor.   Tranzactia referitoare la Șantierul DMHI Mangalia a fost finalizata anul trecut. In urma acestei proceduri, statul roman, prin Șantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, a devenit actionar majoritar cu 51% din actiuni, in timp ce partenerul olandez, Damen Shipyards Group, a achizitionat 49% din actiuni. Vanzatorul a fost Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. din Coreea de Sud. Cu o vasta experienta in constructia de nave si in managementul santierelor navale, dovedita inclusiv in Romania, la Galati, Damen a preluat controlul operational. Conform Ministerului Economiei, experienta si managementul olandez vor contribui la stabilizarea santierului, fiind asteptata o recuperare durabila si eficienta a activitatii. In calitate de actionar majoritar statul roman va monitoriza evolutia in Șantierul Naval, pentru a se asigura in legatura cu revitalizarea obiectivului industrial. "      

Cumparaturi online - Emag.ro | Oferte GearBest.com



© Copyright 2000-2019 iStorm. Toate drepturile rezervate.