EMAG

Fantasmagoriile unui ceferist cu experienta, ajuns sef la CFR

publicat 2019-05-17 12:17:09 (Money.ro)

Fantasmagoriile unui ceferist cu experienta, ajuns sef la CFR Noul director al CFR SA, Constantin Axinia, a anuntat ca vrea sa creasca viteza medie a trenurilor, de la 46 km/ora la 80 km/ora. Conform acestuia, acest lucru este fezabil intr-un interval nu prea mare de timp, chiar pana la finele anului in curs, chiar daca acum viteza medie de deplasare pe calea ferata a trenurilor de calatori este de aproximativ 46 kilometri pe ora. "Sigur, ne ajuta si Coridorul (Coridorul european Constanta - Bucuresti - Brasov - Curtici - n.red.), unde vom avea alte portiuni pe care se va circula cu 160 km/ora. 160 aici, 80 dincolo, 100 in alta parte, 40 in alta parte, facem o medie ponderata si va rezulta 80 km/ora". Constantin Axinia a precizat ca majorarea vitezei medii a trenurilor se va face prin ridicarea de restrictii de circulatie, cele mai multe fiind pe raza regionalelor Craiova si Timisoara. Presedintele Federatiei  Sindicale Drum de Fier, Florin Dobrescu, a declarat recent la B1 TV ca, din 13.500 km, cat masoara reteaua de cale ferata din Romania, 9.800 sun restanti la reparatii capitale. De asemenea, pe retea exista 1.373 de "puncta negre" cu restrictii de viteza, in crestere cu peste o suta in numai un an de zile. Conform liderului sindical, in cursul anului trecut nu s-a facut nicio reparatie la infrastructura feroviara. Cele mai multe asemenea puncta periculoase pe calea ferata sunt pe marile magistrale, cum ar fi Bucuresti - Craiova - Timisoara - Arad sau Bucuresti - Iasi, a mentionat el. Afirmatiile lui Axinia au starnit revolta reprezentantilor ONG-ului Pro Infrastructura. "Este uimitor cum are tupeul sa ne ia de prosti, mai ales ca dl. Axinia este ceferist cu experienta, stiind foarte bine ca a spus o minciuna gogonata. Reteaua feroviara este la un pas de COLAPS, existand MII de restrictii care abia incap intr-o carte groasa de 173 de pagini, fiecare pagina avand cate 10 restrictii! Pe magistrale sunt restrictii de zeci de kilometri, nici nu mai vorbim de liniile secundare! De exemplu, pe Bucuresti-Craiova se circula cu 60 km/h (in loc de 140) pe o distanta de 25 de km pentru ca linia si terasamentul sunt degradate profund, in mai multe puncte viteza scazand pana la 20 km/h. In garile principale se intra la PAS DE MELC (15 km/h in Brasov si 10-15 la Bucuresti) din cauza macazurilor putrede care stau sa se RUPA sub locomotive! Lucrarile minore abia daca avanseaza din lipsa de finantare si grija, cum este cazul podului de la intrarea in Ploiesti Sud unde TOATE trenurile de Moldova se tarasc cu 5 km/h prin triaj. Mai grav, situatia se inrautateste pe zi ce trece! CFR nici macar nu are bugetul aprobat, iar banii alocati abia daca acopera carpeli minimale pe ici pe colo. In niciun caz nu vor fi de ajuns pentru mii de kilometri de refactii (reparatii capitale) necesare atingerii vitezei comerciale de 80 km/h! Le cerem "directorului" CFR si "ministrului" Transporturilor sa studieze putin Buletinul de Avizare a Restrictiilor (BAR), sa se plimbe un pic cu trenul prin tara (avem noi un circuit pregatit - facem si cinste cu biletele) si sa vina cu un plan realist de reparatii, nu cu minciuni politicianiste imposibil de realizat, numai bune de campanie electorala!", au spus cei de la Pro Infrastructura. In Raportul privind competitivitatea publicat de catre World Economic Forum, Romania se situeaza pe locul 78 la capitolul calitatii infrastructurii feroviare. Din 10.777 de km. de cale ferata, doar 4.029 sunt linii electrificate (mai putin de 40%), o viteza comerciala medie a trenurilor de calatori de numai 43 de kilometri pe ora si 1.800 de restrictii de viteza impuse pentru a evita riscul unor tragedii produse din cauza starii deplorabile a infrastructurii. Cu o viteza medie de numai 46 de kilometri pe ora si o viteza maxima  posibila de numai 160 de kilometri pe ora, potrivit Ministerului Transporturilor, reteaua feroviara din Romania nu poate pretinde curand o comparatie decenta cu celelalte state europene. Sumele insuficiente investite in infrastructura au dus la reducerea vitezelor de deplasare, cresterea timpilor de calatorie, reducerea sigurantei feroviare, reducerea numarului de calatori si volumului de marfa transportat pe calea ferata. Deficientele in fondurile disponibile pentru intretinere au condus la necesitatea introducerii a 1.800 de restrictii temporare de viteza. Toate efectele lipsei de investitii produc insa, la randul lor, intr-un perfect cerc vicios, noi motive pentru scaderea importantei transportului feroviar, fie ca este vorba de cel de calatori, fie de cel de marfa. Restrictiile de circulatie, aparute din cauza lipsei de investitii in infrastructura duc, la randul lor, la pierderea de calatori, la consum mare de carburanti, emisii mai mari de noxe si, prin urmare, un cost mai mare. Potrivit Ministerului Transporturilor, prin Master Planul General de Transport, transportul feroviar va beneficia in intervalul 2014-2020 de aproape 14 miliarde de euro. Cea mai mare parte a acestei sume (peste 10 miliarde de euro) va fi folosita pentru reabilitarea a 2.716 kilometri de cale ferata din cei numai 10.777 de kilometri de linii de cale ferata existenti. Alte 1,122 miliarde de euro vor fi investiti in electrificarea a 489 de kilometri de cale ferata, ceea ce inseamna ca lungimea caii ferate se va duble, comparativ cu cei doar 4.029 de kilometri existenti pana acum. Politica europeana in domeniul transportului feroviar a fost concentrata in 10 obiective pe teren lung care nu sunt reflectate in niciun fel in parametrii nationali luati in calcul la elaborarea Master Planului General de Transporturi 2014-2020. Prin urmare, obiectivele europene si Master Planul sunt doua lucruri paralele. Reteaua feroviara TEN-T  aflata pe teritoriul Romaniei are o lungime e 2.515 km, din care insa s-au finalizat doar cei 364 km pe traseul Predeal-Bucuresti-Constanta.   Raspunsul lui Cuc   Raspunzand unei interpelari facuta de deputatul Cornel-Mircea Samartinean, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, sustine ca modernizarea infrastructurii feroviare este un obiectiv prioritar pentru CFR SA, care prin programele sale de investitii urmareste strategia de dezvoltare elaborata in cadrul Master Planului. In momentul de fata, compania are contract aflate in diferite etape de derulare, in valoare de 2.813 milioane de euro fara TVA. Concomitent, adauga Cuc, se deruleaza lucrari de reparatii curente si de ridicare a restrictiilor de viteza pe toate cele opt Sucursale  Regionale, in baza alocarilor bugetare. Prin bugetul pe 2019, a fost alocata suma de 3.898 miliarde de lei, din care vor fi utilizate sume in programe aferente proiectelor cu finantare din fonduri externe nerambursabile din cadrul financiar 2014-2020, si investitii noi si reparatii capitale pentru refactie, reparatii poduri, podete, tuneluri, instalatii de centralizare electronica, modernizarea de treceri la nivel, achizitia de materiale de cale ferata de baza etc.   Accidente   La viteze mici, deraiaza trenurile, precum un tren de marfa in zona localitatii Balota din judetul Mehedinti. Acesta era incarcat cu motorina si benzina. Un vagon s-a rasturnat. Locomitiva trenului IR 1366 Brasov- Budapesta, la trecerea peste macazele de la intrarea in statia Baile Tusnad, intre Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc, a deraiat cu o osie. In septembrie 2017, trenul IR1765 Timisoara-Iasi a deraiat in gara Dej din cauza deplasarii laterale a sinelor sub actiunea fortelor dinamice transmise acestora de catre rotile materialului rulant, fapt care a determinat cresterea valorii ecartamentului caii peste valoarea maxima admisa in exploatare, conform concluziei AGIFER (organismul de investigatii feroviare). Totul s-a intamplat pe o linie care a fost reparata substantial ultima oara acum 30 de ani si vorbim de o cale care leaga Moldova de Ardeal si Banat. Lipsa lucrarilor este cauzata de subfinantarea cronica a infrastructurii feroviare. Anual, reteaua feroviara autohtona primeste doar intre 5 si 10% din necesarul de bani pentru mentenanta. In acest ritm, sustine ONG-ul Pro Infrastructura, pana in 2030-2040 nu vom mai avea cale ferata. In prezent,  75% din sine, 65% din poduri, 50% din terasamente si 90% din catenare au durata de viata expirata si au nevoie urgenta de reparatii capitale.                              

Alte stiri de la Money.ro:

Purtatorul de cuvant al PSD vrea sa fie presedinte al Romaniei
Iohannis, reactie de ultima ora: "Un ABUZ evidentiat"
ULTIMA ORA: Victor Ciorbea NU mai este Avocat al Poporului
Chinezii au inceput sa cumpere cantitati RECORD de banane
Document: Narcis Neaga isi ASCUNDE veniturile incasate
SCAD preturile la gaze pentru 3 milioane de romani!
PSD il sustine pe Mugur Isarescu pentru un nou mandat la BNR
Radu Mazare acuza presiuni: "Am fost adus CU FORȚA in Romania"
Victor Ponta: “Noi avem o slabiciune si UNGURII o speculeaza”
Acuzatii fara precedent pentru primaria lui Firea: TUN de zeci de milioane de euro
Afaceri paguboase la TAROM
Lovitura pentru Liviu Dragnea, chiar si in inchisoare!
BREAKING NEWS: Cutremur in PNL! Un greu din partid si-a dat DEMISIA!
"Dancila tine partidul cu mana de FIER! A lipit-o pe Firea de pereti"
ULTIMA ORA: Șeful banilor din PSD a ajuns la DNA

Cumparaturi online - Emag.ro | Oferte GearBest.com



© Copyright 2000-2019 iStorm. Toate drepturile rezervate.